Снежен следобед в сладкарница Михалек


В кварталната сладкарница Slaščice Mihalek отдавна ме примамва надписът за домашен сладолед и торти.

Сладкарница Михалек

Озовавам се тук в един снежен следобед и ме посреща любезна дама - Катерина, дъщерята на сладкарите. Сладкарницата е малка, само с три масички, но е много уютна - със стария бюфет, дантелените възглавнички и бурканите със сладки.

Сладките витрини на сладкарницата

Салонът на сладкарницата и старият бюфет

Избирам си лешникова торта от витрината и зелен чай с портокал - за енергия, както ми препоръчва Катерина.

Лешниковата торта

След обичайната поредица от въпроси откъде съм и какво правя в Словения мога да попитам и аз на свой ред Катерина за тяхната сладкарница. На стената виси грамота от Общината, връчена през 2012 г. и портрет на господин и госпожа Михалек от техния сватбен ден преди 50 години. Сладкарницата е основана през 2000 г. от госпожа Михалек, която превръща своята страст на любител-сладкар, събирал рецепти цял живот, в един сериозно-сладък семеен бизнес. Тя, нейният съпруг и дъщеря им Катерина (биотехнолог по професия) се занимават със сладкарство оттогава.

Проверявам дали има домашен сладолед и си давам заявка да го пробвам някой друг път, предвид снежното време навън. На витрината има лешникова торта, орехова, шоколадова, Добуш, Естерхази, бананова и две вегански торти - сурова и печена. Обсъждаме набързо какви торти се предлагат в България и това, че много малко словенци посещават България.

Витрината с торти

Правя няколко снимки и си хапвам от лешниковата торта. Катерина се появява отново и сърдечно пита дали ми харесва тортата. Предлага ми да опитам от техните дребни сладки. Те са на другата витрина, в големи стъклени буркани. Дава ми идея, че мога да занеса сладки за подарък в България.

Витрината с домашни сладки

Сладкарницата изработва торти по поръчка по класически и домашани рецепти, с натурални и местни продукти (например лешникът в моята торта е от Словения). Проявявам интерес към тортата Естерхази - бадемов блат и ванилов крем, плътна шоколадова глазура. Получавам едно парче за дегустация у дома. 

Оттам разговорът се пързулва в друга посока - как бих могла да стана лоялен клиент и да ползвам отстъпка в сладкарницата, и не само тук, а в магазини по целия свят. Става дума Cashback World - някаква система за глобално пазаруване и трупане на остъпки, основана през 2003 г. в Австрия. Явно системата функционира на някакъв пирамидален принцип, защото Катерина настоятелно ми предлага да се включа напълно безплатно и дори да поканя свои приятели в България, които да се възползват от отстъпки. 

Вземам своето парче торта Естерхази и се сбогуваме с Катерина. Все пак имам късмет, защото салонът на сладкарницата не работи всеки ден с клиенти.

Пред сладкарницата

Послепис: Тортата Естерхази е превъзходна!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...